Goscie

Translate

wtorek, 2 lutego 2016

Szalik MagicWaves.

W swiecie dziewiarskim szale sa unikalne dzieki swojej ponadczasowej elegancji i wszechstronnosci.
Wzor latwy i magiczny
a szal skonczony wiec mam co pokazac :-)




    

środa, 27 stycznia 2016

Bluzeczka dziergana w poprzek.

Bluzeczka jest dziergana od rekawa do rekawa,w poprzek na rozmiar 42/44.


              
Na rekaw wzielam 3 x schemat 1



Przod i tyl jest identyczny.

Opis wykonania takiej bluzeczki jest w poprzednim poscie.

niedziela, 17 stycznia 2016

Bluzeczka z krotkim rekawem.


Bluzeczka jest na rozmiar 36/38.Przod i tyl jest taki sam.Robotke zaczynamy od lewego rekawa na prawym konczymy.
Dziergamy w poprzek obie czesci osobno.
              


Jak zrobic taka bluzeczke?
Rozmiar 36/38 Rekaw 27o.(1 oczko b. schemat 17o.-8 oczek lewych-1 oczko b.)
Aby poszerzyc rekaw dodajemy po 1 oczku robiac narzut z obu stron rekawa w rzedzie 4-8-12-16-20
Mamy wiec 37 oczek.Teraz robimy narzuty z kciuka na bok sweterka(50o.+ 8o.)
Calosc wyglada tak;(37o.rekaw-50o.lewych-8o.wzor dolny).
Szerokosc sweterka sami mierzymy i bierzemy tyle razy schematy ile potrzeba na szerokosc.Nastepny rekaw zamykamy analogicznie w takich samych rzedach co byly narzuty.Narzuty robie w drugim i w przedostanim oczku robiac z 1o.= 2o.

Rozmiar 42/44 Rekaw 30o.(1o.b-schemat 17o.-11o.lewych-1o.b)
Rekawy poszerzamy identycznie jak wyzej.
Mamy na drucie 40o.
Na bok bluzeczki narzucamy 60o.+8o.

Radze aby na bok bluzeczki zrobic probke oczek  10x10 i zmierzyc jaki chcemy miec dlugi(od pachy do bioder).Welny i druty maja rozne grubosci.
Trzeba robic drutami nr 4-4,5
Przerabiajac rzad 23 sch.1 narzucamy oczka na bok bluzeczki.Wtedy dziergamy jednoczesnie dwa schematy,poniewaz oba maja po 23 rzedy.

1-schemat gorny,2-schemat dolny



piątek, 8 stycznia 2016

Sweter we wzor falisty.

Sweter wykonalam azurowym wzorem falistym na rozmiar 38/40
                     
                    

Jak zrobic taki sweterek?
Na rozmiar 34-36 Tyl 83o.przod 80o. rekaw 47o.
Na rozmiar 38-40 Tyl 93o. przod 90o. rekaw 53o.
Na rozmiar 42-44 Tyl 103o. przod 100o. rekaw 57o.
1.Zaczynamy wg.schematu Falista plisa.Liczba oczek podzielna przez 10+1+2o.brzegowe.
Tym wzorem robimy przez 14 rzedow.
2.Potem przez 48 rzedow Wzorem siatki.
Liczba oczek podzielna przez 6+1+2 o.brzegowe

3.Wzorem falistym (74-80-86)rz.Podane dla rozmiarow.Powtarzamy rzedy od-1-68   

Rekawy;
Falista plisa -14 rzedow,72 rzedy wzorem siatki i wzorem falistym (66-70-74) rz. Podane dla rozmiarow)

Jak  zrobic prawidlowo rekaw?
Nabieramy odpowiednia ilosc oczek .Na skosy rekawa  w 11 rzedzie od poczatku dodajemy z obu stron po 1 oczku i /w co 12 rz.5x (w co 12rz.5x)w co 10rz.6x1o/Podane dla rozmiarow.

Na glowke rekawa po 114 rz.-41cm z obu stron zakonczyc 1x4o.,w co 2rz.1x2,/15-17-19x1/,2x3o.
Po 54cm-152 rzedy,po 55,5cm-156 rzedy,po 57 cm-160rzedow od poczatku robotki.Zakonczyc pozostale 9-13-17 o.Podane dla rozmiarow

Jak zrobic lamowke bez zszywania?

Wazne;przy zamykaniu i dodawaniu oczek nalezy uwazac ,zeby narzuty i oczka przerabiane razem w obrebie wzoru sie wyrownaly.

Objasnienia znakow; x-oczka sciegiem francuskim w rzedach nieparzystych i parzystych oczka prawe,pusta kratka-oczko prawe,U-narzut,strzalka do gory-podwojne przeciagniecie:2o.zdjac na prawo,1o.p. i przeciagnac nad nim zdjete o., 3 z daszkiem-3 o.przer.razem na lewo

Na rozmiar 1-2-3 potrzeba okolo 950-1050-1150g. wloczki





piątek, 11 grudnia 2015

Sweter.


Metoda dziergania swetra od gory ma kilka zalet;
w trakcie pracy mozna przymierzyc i dopasowac,
jest robiony na okraglo(drut z zylka) i nie ma zszywania.



Sweter robiony od gory jest dosc latwa metoda.Trudnosc sprawia tylko poczatkowe rozliczenie oczek.Zalezy od rozmiaru swetra, grubosci wloczki i drutow.Dobrze jest zrobic probke bo nie ma takiej reguly ,ze na kazdy sweter jest podana liczba oczek.Ja mam swoja metode i sie sprawdza.Robie 4 okrazenia i rozdzielam robotke markerami.Oczka dodaje przed i za Markerem ,co 2 rzad.
Na podkroj pachy dodaje 6 oczek(3 z kazdej strony)-rekaw zszywany.



                          Sweter jest z wloczki  LISA

Przyklad;
Nabieram 81 oczek.Przerabiam na okraglo.Pierwsze i ostatnie oczko w pierwszym rzedzie robimy razem po to aby bylo ladne okrazenie.Jest wiec 80 oczek.Teraz nalezy te 80 oczek podzielic na tyl ,przod i 2 rekawy.
Tyl 30%, rekaw 20%, przod 30%, rekaw 20%
30% -24 oczka
20% -16 oczek
(2 x 24o.=48o.) i (2 x16o. =32o.)
48+32=80
Oczka dodaje co 2 rzad(srednia drubosc welny) 
      -//-            co 3,4 rzad(gruba welna) 
Zaczynam robic robotke od polowy oczek tylu i tam koncze robotke.

Jak modelowac dekolt?
Mozna sobie oczka obliczyc albo przymierzajac formowac dekolt.
Na druty nabieramy oczka na (ramie-tyl-ramie).
Dekolt musimy zrobic dodajac oczko tak jak pokazuja fotki ponizej



                                     
                                                 nr.4 pokazuje jak dodac oczka


wtorek, 1 grudnia 2015

Welniane kapcie.

Kapcie powstaly na potrzebe aby cieplo bylo w nozki. 

Kapcie nalezy oba dziergac na jednym drucie,poniewaz bez zapisywania nie robimy bledow z  drugim kapciem.Sa po prostu identyczne. Nabralam 20o.i po srodku zrobilam 1 narzut z nitki poziomej.Narzuty przerabiam w rzedach powrotnych.Powtorzylam narzuty do uzyskania 5o.na stope.Po uzyskaniu nalezytych wymiarow,zszylam kapcie.





                        

środa, 18 listopada 2015

Sezon czapek i kominow.

Dzierganie czapek dla  dzieci to sama przyjemność.Jest to szybka i latwa
robota.Tu wylacznie chodzi  o to aby dziecko mialo cieplo w glowke i pod szyjka.Bedzie bez opisu bo wzor latwy(prawe i lewe oczka).

                   






Komin i szalik  zrobilam na Addi Expres-produktvideos.

Addi-
 Możliwości ma  ogromne: (okrągłe) szaliki, getry, kurtki, etole, swetry i wiele więcej.



sobota, 14 listopada 2015

Ponczo.

Ponczo jest przerabiane z gory na dol,na okraglo na drutach z zylka.
Przod i tyl ma  taki sam wzor.
Boki-rekawy maja inny wzor.
Schemat znalazlam na rosyjskiej stronie z robotkami.






poniedziałek, 12 października 2015

Szalik ,,Magiczne fale by Kieran Foley''

Szalik ,,Magic Waves'' z 1 motka Angory Gold.
Wzor piekny ,welna w sam raz na taki krotki szaliczek.
Cieply ,lekki i dzieki swej szarosci bedzie pasowal do wszystkiego.



środa, 9 września 2015

Chusta Julka.

Kolejna chusta,,Julka''
Nie naciagalam specjalnie po praniu,poniewaz chcialam aby zostala jako szal.
Wzorek ciekawy ,latwy.
Taka chuste robi sie podobnie jak semele.Wymiary chusty;180/60cm 
Wloczka;Angora gold





Gorny brzeg lekko sie podwija bo tak ma byc
zas  dolny  po blokowaniu  ladnie lezy

   


Printfriendly

ShareThis